Cennik usług HMK Motocykle 2023
*zasady serwisowania i polityka pod tabelą na dole strony*
*zakresy cen są uzależnione od stanu i modelu motocykla*
Usługa | Cena (brutto) | |
1. | Roboczogodzina– *jeżeli z jakąś czynnością chodzi nam więcej czasu niż 1h, robimy zniżkę na każdą następną godzinę. |
150* |
2. | Silnik | |
a) | Regulacja zaworów- cena uzależniona od ilości zaworów, metody regulacji, ilości wymienionych płytek, wymienionych uszczelek i innych elementów jak również od czasu spędzonego przy motocyklu. inne czynności serwisowe możliwe do wykonania “przy okazji” zaworów są dodatkowo płatne, ale w pakiecie zawsze taniej. | |
b) | 1 cylinder | 250-600 |
c) | R2 | 700-900 |
d) | R4 | 700-1200 |
e) | V2 | 800-1200 |
f) | V4 *- np: Honda VFR 800 Vtec | 900-1800* |
g) | B2 | 700-900 |
h) | B4 | 900-1200 |
i) | B6 | 1000-1500 |
j) | Wymiana oleju w silniku* *wymiana filtra oleju w motocyklach wyposażonych w np. gmole i podnóżki uniemożliwiające wymontowanie pokrywy filtra oleju( np. Suzuki VS 800, Intruder 1400 lub Yamaha XV 750 i 1100) |
100-170 *220-350 |
k) | Wymiana oleju w wale kardana *często znajdujemy uszkodzone gwinty lub korki; ewentualnie doliczyć naprawę gwintu/cenę nowego korka |
30-80* |
l) | Wymiana silnika- sam demontaż i ponowny montaż innego. Często dokonanie pomiarów kompresji i ciśnienia oleju. Cena zależy od ilości poświeconego czasu na wymagane regulacje i wymiany zużytych cześci. | 500-3000 |
m) | Demontaż i montaż silnika- wymiana/ naprawa wadliwych podzespołów (np. głowica, układ korbowo-tłokowy, skrzynia biegów). Przykładowo przy wymianie pierścieni często serwisujemy głowicę jeśli sytuacja tego wymaga. **Możliwość przeglądu całego silnika z dokładnymi pomiarami i przeglądnięciem wszystkich elementów- cena do dogadania. |
|
n) | 1 cylider | 1200-2800 |
o) | R2 | 1300-3600 |
u) | R4 | 1600-6000 |
p) | V2 | 1600-4500 |
r) | V4 | 1800-6000 |
s) | B2 | 1600-4500 |
t) | B4-B6 | 2200-6000 |
3. | Zawieszenie | |
a) | Wymiana oleju w przednich teleskopach *bardzo rzadko wykonujemy taką usługę, zawsze sugerujemy kompletny serwis tj rozłożenie i czyszczenie zawsze brudnych komponentów, weryfikacja ich stanu i wymiana potrzebnych części. |
150-300* |
b) | Wymiana oleju+ wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia + weryfikacja elementów. Stosujemy zawsze wysokiej klasy olej syntetyczny np. Motul Factory Line, ponieważ tylko wtedy jesteśmy w stanie dostosować lepkość do wymagań i wskazań producenta. W naszej praktyce korzystamy z tabeli lepkości olei dostosowanych do danego motocykla. |
500-1000 |
4. | Układ zasilania | |
a) | Synchronizacja gaźników | |
b) | R2 | 150-250 |
c) | R4 | 200-450 |
d) | V2 | 150-400 |
e) | V4 | 150-550 |
f) | B2 | 150-450 |
g) | B4 | 180-480 |
h) | B6 | 200-600 |
i) | Czyszczenie gaźnika, regulacja i synchronizacja. Mycie rozłożonego korpusu w myjce ultradźwiękowej. Weryfikacja zużytych elementów typu dysze, zaworki iglicowe, membrany, iglice itd. * cena uzależniona od ilości spędzonego czasu. Często w starych gaźnikach trzeba wykonać czynności niestandardowe, a co za tym idzie czasochłonne. |
* |
j) | 1 cylinder | 200-350 |
k) | R2 | 400-600 |
l) | R4 | 600-900 |
m) | V2 | 500-950 |
n) | V4 | 600-1200 |
o) | B2 | 500-900 |
p) | B4 | 700-1100 |
r) | Synchronizacja przepustnic- wtryski | 200-550 |
s) | Czyszczenie+ synchronizacja przepustnic- wtryski. W zależności od ilości wymaganych czynności typu ustawienie TPS, składu mieszanki, dawki paliwa itp. |
500-850 |
t) | Regulacja składu mieszanki CO(tlenku węgla) np. motocykle z Italii | 200-800 |
5. | Filtr powietrza | |
a) | wymiana | 60-250( chyba że to GoldWing z Airbagiem to 300 :)) |
b) | Czyszczenie i nasączenie filtra gąbki lub typu K&N | 60-220 |
6. | Koła | |
a) | Wymiana opony z wyważeniem (koło zdjęte z moto) | 60-80 |
b) | Wymiana opony z wyważeniem z demontażem i ponownym montażem na moto | 100-170 |
c) | Załatanie opony- w zależności od rodzaju naprawy, motocykla itp. | 30-180 |
d) | Wymiana opon dętkowych z wyważeniem z demontażem i ponownym montażem na moto | 120-180 |
e) | Wymiana opon w chopperach, cruizerach, maxi skuterach (gdzie trzeba demontować dodatkowe elementy typu błotnik, wydech itd.) | 180-300 |
f) | Utylizacja opony- jeśli chcesz zostawić stare opony- my musimy je zutylizować | 7zł/sztuka |
g) | Wymiana łożysk/ koło | 100-180 |
h) | Wymiana tarczy/ szt. | 100-130 |
i) | Sprawdzanie bicia osiowego i promieniowego obręczy koła (sprawdzanie ewentualnych uszkodzeń) *czasami musimy koło wymontować celem weryfikacji 🙂 Istnieje możliwość naprawy uszkodzonego koła. |
50-180 do 550 |
6. | Hamulce | |
a) | Wymiana klocków *nie zalecamy wymiany samych klocków- zbyt często uszkodzone są – zacisk/pompa/prowadnice/uszczelniacze/przewody |
60-90/ zacisk* |
b) | Wymiana klocków (w tym czyszczenie tłoczków, wymiana płynu hamulcowego, odpowietrzenie) i przegląd zacisku- czyszczenie zewnętrzne, rozbiórka na części pierwsze, weryfikacja podzespołów, czyszczenie, ponowny montaż, odpowietrzenie, testy i ewentualne wstępne dotarcie | 140-260 zacisk |
c) | Odpowietrzenie układu/ wymiana płynu | 80-350 |
7. | Hamownia motocyklowa | |
a) | Sprawdzenie mocy i momentu obrotowego motocykla 3-4 próby+ wydruk+ ewentualnie pomiar składu spalin AFR | 250-400 |
b) | Regulacje na hamowni w zależności od ilości wykonanych prób i czasu poświęconego na inne, niezbędne czynności | 250-1500 |
c) | Blokada/Odblokowanie motocykla na kategorię A2/A1 z rzeczoznawcą | 1400-2000 |
8. | Skutery przekładnie | |
a) | Wymiana paska, rolek, sprzęgła w zależności od wielkości skutera i modelu. Przy okazji weryfikacja stanu poszczególnych podzespołów i czyszczenie/przedmuchanie | 150-500 |
9. | Pozostałe usługi | |
a) | Podłączenie do komputera diagnostycznego, kasowanie błędów, zmiany/resetowanie sterowników CDI w zależności od sposobu połączenia i czasu spędzonego na komunikację :)) | 150-400 |
b) | Wymiana świec 1 szt. | 40-100 |
c) | Ocena stanu technicznego motocykla np. przed zakupem | 250-350 |
d) | Wymiana łożysk główki ramy | 500-900 |
e) | Pomiar ciśnienia kompresji | 100-200/szt. |
f) | pomiar ciśnienia oleju | 200-550 |
g) | Wymiana napędu( w zależności od sposobu wykonania) zakuwka/zapinka+ czyszczenie(ślizgi, osłona zębatki) * W niektórych motocyklach np. Kawasaki Versys, ER6, ZX6 – zapiekają się nakrętki przedniej zębatki |
220-650* |
h) | Wymiana sprzęgła( tarcze należycie namoczone, przekładki, sprężyny, uszczelka, ewentualnie weryfikacja kosza sprzęgłowego, łożysk, wysprzęglika itd.) motocykle typu V i boxer ( np. BMW) |
400-700 800-1500 |
i) | Wymiana łańcuszka rozrządu (cena uzależniona od sposobu i poziomu trudności np. z zakuwaniem/ bez zakuwania) * Często przy tym regulacja zaworów, wymiana świec i inne konieczne czynności |
350-1500* |
j) | Smarowanie i regulacja naciągu łańcucha napędowego | 50-120 |
k) | Wymiana płynu chłodniczego | 120-300 |
10. | Montaże | |
a) | stelaże | 180-300 |
b) | szyby | 100-300 |
c) | crashpady * Czasami wymagane wiercenie otworów w owiewkach, często poprawianie gwintów lub usuwanie zapieczonych/zaśniedziałych śrub |
180-500* |
d) | grzane manetki | 180-400 |
e) | alarm | 200-500 |
f) | kufer | 150-350 |
g) | dodatkowe światła | 300-650 |
h) | gniazdo zapalniczki/ gniazdo pod ładowarkę | 150-350 |
i) | Power Commander lub podobne w zależności od opcji urządzenia | 400-650 |
j) | Rapid Bike | 350-650 |
k) | Quickshifter | 250-750 |
l) | wyświetlacz biegów | 250-550 |
Cena usług podane za robociznę bez części i materiałów potrzebnych do ich wykonania tzw. normaliów
Cennik usług HMK Motocykle nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego
Najczęściej staramy się ustalać kwotę serwisu dla dobra klienta. Niestety czasami okazuję się, że musimy spędzić dużo więcej czasu, żeby usługa wg. naszego doświadczenia była wykonana z największą starannością tzn. żeby było bezpiecznie i żeby nie było reklamacji.
Nasze zasady serwisowania i polityka:
– w sprawach doboru części i kolejności wykonywania czynności serwisowych doradzamy według naszego uznania i doświadczenia
-podczas wykonywania czynności serwisowych mamy w zwyczaju przeglądnąć motocykl–> jeśli przy odbiorze nic nie mówimy lub wcześniej nie dzwonimy to nie rzuciło nam się nic w oczy
– wszystkimi serwisowanymi motocyklami, w których były wykonywane czynności związane z układami mechanicznymi lub podzespołami wpływającymi na bezpieczeństwo jazdy jeździmy tzn. wykonujemy krótką jazdę próbną
– wymienione części “do wglądu” przechowujemy przez okres 2 tygodniu- później są utylizowane
Załoga HMK Motocykle