Cennik usług HMK Motocykle 2023

 *zasady serwisowania i polityka pod tabelą na dole strony* 

*zakresy cen są uzależnione od stanu i modelu motocykla*

  Usługa Cena (brutto)
1. Roboczogodzina
*jeżeli z jakąś czynnością chodzi nam więcej czasu niż 1h, robimy zniżkę na każdą następną godzinę.
 150*
2. Silnik   
 a) Regulacja zaworów- cena uzależniona od ilości zaworów, metody regulacji, ilości wymienionych płytek, wymienionych uszczelek i innych elementów jak również od czasu spędzonego przy motocyklu. inne czynności serwisowe możliwe do wykonania “przy okazji” zaworów są dodatkowo płatne, ale w pakiecie zawsze taniej.  
 b) 1 cylinder  250-600 
c) R2  700-900 
 d) R4  700-1200 
 e) V2  800-1200 
 f) V4 *- np: Honda VFR 800 Vtec  900-1800* 
g)  B2  700-900 
 h) B4  900-1200 
 i) B6  1000-1500 
 j) Wymiana oleju w silniku*
*wymiana filtra oleju w motocyklach wyposażonych w np. gmole i podnóżki uniemożliwiające wymontowanie pokrywy filtra oleju( np. Suzuki VS 800, Intruder 1400 lub Yamaha XV 750 i 1100)
100-170
*220-350 
 k) Wymiana oleju w wale kardana 
*często znajdujemy uszkodzone gwinty lub korki; ewentualnie doliczyć naprawę gwintu/cenę nowego korka 
30-80* 
 l) Wymiana silnika- sam demontaż i ponowny montaż innego. Często dokonanie pomiarów kompresji i ciśnienia oleju. Cena zależy od ilości poświeconego czasu na wymagane regulacje i wymiany zużytych cześci.   500-3000
 m) Demontaż i montaż silnika- wymiana/ naprawa wadliwych podzespołów (np. głowica, układ korbowo-tłokowy, skrzynia biegów). Przykładowo przy wymianie pierścieni często serwisujemy głowicę jeśli sytuacja tego wymaga.
**Możliwość przeglądu całego silnika z dokładnymi pomiarami i przeglądnięciem wszystkich elementów- cena do dogadania.
 
 n)  1 cylider 1200-2800 
 o)  R2  1300-3600
u)   R4 1600-6000 
 p)  V2  1600-4500
 r)  V4  1800-6000
s)   B2  1600-4500
 t)  B4-B6 2200-6000 
3 Zawieszenie   
 a) Wymiana oleju w przednich teleskopach
*bardzo rzadko  wykonujemy taką usługę, zawsze sugerujemy kompletny serwis tj rozłożenie i czyszczenie zawsze brudnych komponentów, weryfikacja ich stanu i wymiana potrzebnych części.
150-300* 
 b) Wymiana oleju+ wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia + weryfikacja elementów.
Stosujemy zawsze wysokiej klasy olej syntetyczny np. Motul Factory Line, ponieważ tylko wtedy jesteśmy w stanie dostosować lepkość do wymagań i wskazań producenta. W naszej praktyce korzystamy z tabeli lepkości olei dostosowanych do danego motocykla.
500-1000 
 4. Układ zasilania    
a)  Synchronizacja gaźników   
 b) R2  150-250 
 c)  R4 200-450 
 d) V2   150-400
e)  V4  150-550 
 f)  B2 150-450 
 g)  B4  180-480
h)   B6 200-600 
 i) Czyszczenie gaźnika, regulacja i synchronizacja. Mycie rozłożonego korpusu w myjce ultradźwiękowej. Weryfikacja zużytych elementów typu dysze, zaworki iglicowe, membrany, iglice itd. 
* cena uzależniona od ilości spędzonego czasu. Często w starych gaźnikach trzeba wykonać czynności niestandardowe, a co za tym idzie czasochłonne.
j)  1 cylinder  200-350 
k)  R2  400-600 
l)   R4 600-900 
 m)  V2  500-950
n)  V4   600-1200
o)   B2 500-900 
 p)  B4 700-1100 
r)  Synchronizacja przepustnic- wtryski  200-550
s)   Czyszczenie+ synchronizacja przepustnic- wtryski.
W zależności od ilości wymaganych czynności typu ustawienie TPS, składu mieszanki, dawki paliwa itp. 
500-850 
 t) Regulacja składu mieszanki CO(tlenku węgla) np. motocykle z Italii 200-800 
 5. Filtr powietrza   
 a) wymiana  60-250( chyba że to GoldWing z Airbagiem to 300 :)) 
b)  Czyszczenie i nasączenie filtra gąbki lub typu K&N   60-220
 6. Koła   
a)  Wymiana opony z wyważeniem (koło zdjęte z moto) 60-80 
 b) Wymiana opony z wyważeniem z demontażem i ponownym montażem na moto 100-170 
 c) Załatanie opony- w zależności od rodzaju naprawy, motocykla itp.  30-180 
 d) Wymiana opon dętkowych z wyważeniem z demontażem i ponownym montażem na moto  120-180 
e)  Wymiana opon w chopperach, cruizerach, maxi skuterach (gdzie trzeba demontować dodatkowe elementy typu błotnik, wydech itd.)  180-300 
f)  Utylizacja opony- jeśli chcesz zostawić stare opony- my musimy je zutylizować  7zł/sztuka 
g)   Wymiana łożysk/ koło 100-180 
h)   Wymiana tarczy/ szt.  100-130
 i)  Sprawdzanie bicia osiowego i promieniowego obręczy koła (sprawdzanie ewentualnych uszkodzeń)
*czasami musimy koło wymontować celem weryfikacji 🙂
Istnieje możliwość naprawy uszkodzonego koła.

 50-180

do 550

6 Hamulce   
 a) Wymiana klocków
*nie zalecamy wymiany samych klocków- zbyt często uszkodzone są – zacisk/pompa/prowadnice/uszczelniacze/przewody 
60-90/ zacisk* 
 b)  Wymiana klocków (w tym czyszczenie tłoczków, wymiana płynu hamulcowego, odpowietrzenie) i przegląd zacisku- czyszczenie zewnętrzne, rozbiórka na części pierwsze, weryfikacja podzespołów, czyszczenie, ponowny montaż, odpowietrzenie, testy i ewentualne wstępne dotarcie 140-260 zacisk
c)  Odpowietrzenie układu/ wymiana płynu  80-350 
7.  Hamownia motocyklowa   
 a) Sprawdzenie mocy i momentu obrotowego motocykla 3-4 próby+ wydruk+ ewentualnie pomiar składu spalin AFR  250-400 
 b) Regulacje na hamowni w zależności od ilości wykonanych prób i czasu poświęconego na inne, niezbędne czynności  250-1500 
 c) Blokada/Odblokowanie motocykla na kategorię A2/A1 z rzeczoznawcą  1400-2000 
 8. Skutery przekładnie   
 a) Wymiana paska, rolek, sprzęgła w zależności od wielkości skutera i modelu. Przy okazji weryfikacja stanu poszczególnych podzespołów i czyszczenie/przedmuchanie  150-500 
 9. Pozostałe usługi   
 a) Podłączenie do komputera diagnostycznego, kasowanie błędów, zmiany/resetowanie sterowników CDI w zależności od sposobu połączenia i czasu spędzonego na komunikację :))  150-400 
 b) Wymiana świec 1 szt.  40-100 
 c) Ocena stanu technicznego motocykla np. przed zakupem  250-350 
d)  Wymiana łożysk główki ramy  500-900 
 e) Pomiar ciśnienia kompresji  100-200/szt. 
 f) pomiar ciśnienia oleju  200-550 
 g) Wymiana napędu( w zależności od sposobu wykonania) zakuwka/zapinka+ czyszczenie(ślizgi, osłona zębatki)
* W niektórych motocyklach np. Kawasaki Versys, ER6, ZX6 – zapiekają się nakrętki przedniej zębatki 
220-650* 
 h) Wymiana sprzęgła( tarcze należycie namoczone, przekładki, sprężyny, uszczelka, ewentualnie weryfikacja kosza sprzęgłowego, łożysk, wysprzęglika itd.)
motocykle typu V i boxer ( np. BMW) 
400-700
800-1500 
 i) Wymiana łańcuszka rozrządu (cena uzależniona od sposobu i poziomu trudności np. z zakuwaniem/ bez zakuwania) 
* Często przy tym regulacja zaworów, wymiana świec i inne konieczne czynności
 350-1500*
 j) Smarowanie i regulacja naciągu łańcucha napędowego   50-120 
 k) Wymiana płynu chłodniczego   120-300 
 10. Montaże   
a)  stelaże  180-300 
 b) szyby  100-300 
 c) crashpady 
* Czasami wymagane wiercenie otworów w owiewkach, często poprawianie gwintów lub usuwanie zapieczonych/zaśniedziałych śrub 
180-500* 
 d) grzane manetki  180-400 
 e) alarm  200-500 
 f) kufer  150-350 
 g) dodatkowe światła   300-650 
 h) gniazdo zapalniczki/ gniazdo pod ładowarkę  150-350 
 i) Power Commander lub podobne w zależności od opcji urządzenia   400-650 
 j) Rapid Bike  350-650 
 k) Quickshifter  250-750 
 l) wyświetlacz biegów  250-550 

Cena usług podane za robociznę bez części i materiałów potrzebnych do ich wykonania tzw. normaliów

Cennik usług HMK Motocykle nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego

Najczęściej staramy się ustalać kwotę serwisu dla dobra klienta. Niestety czasami okazuję się, że musimy spędzić dużo więcej czasu, żeby usługa wg. naszego doświadczenia była wykonana z największą starannością tzn. żeby było bezpiecznie i żeby nie było reklamacji.

Nasze zasady serwisowania i polityka:

– w sprawach doboru części i kolejności wykonywania czynności serwisowych doradzamy według naszego uznania i doświadczenia

-podczas wykonywania czynności serwisowych mamy w zwyczaju przeglądnąć motocykl–> jeśli przy odbiorze nic nie mówimy lub wcześniej nie dzwonimy to nie rzuciło nam się nic w oczy

– wszystkimi serwisowanymi motocyklami, w których były wykonywane czynności związane z układami mechanicznymi lub podzespołami wpływającymi na bezpieczeństwo jazdy jeździmy tzn. wykonujemy krótką jazdę próbną

– wymienione części “do wglądu” przechowujemy przez okres 2 tygodniu- później są utylizowane

Załoga HMK Motocykle